این صفحه را به اشتراک بگذارید


23 / 6 / 1390برچسب:, |

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید


23 / 6 / 1390برچسب:, |

آرایش

 
 

آرایش

 
 

 با توجه به پیشینه ی مردمان ایران زمین و با سندیت بر تمامی متون وکتب قدیمی ،می توان به این باور رسید که از دیر باز جوانمردان آریایی از نظر مو ،ابرو و محاسن شهره جهانیان بوده و.....



این صفحه را به اشتراک بگذارید



ادامه مطلب

شاید با خواندن این تیتر برای خیلی ها این سوال پیش بیاد که آیا مجلس عزا هم نیاز به آرایش داره و آیا در مجالسی این چنین جایز است که با آرایش وارد شد؟ جواب این سوال قطعا خیر است اما از آنجایی که متاسفانه چند صباحی است در جامعه ی ما به نام تمیزی و مرتب بودن و کلماتی از این قبیل، مجوزی برای آرایش آن هم از نوعی که واقعا در خور آن مکان و جای خاص نیست یافت شده ، سبک زندگی سیمرغ بر آن شد که در این باره و در مورد چگونگی و نحوه ی این نوع آرایشها مطلبی ارائه دهد تا راهکاری مناسب و در خور و شایسته ی خانمهایی باشد که دوست دارند همیشه و درهمه جا آرایش داشته باشند :
 
1- شانه زدن ابروها به سمت بالا که می تواند با ژل ابروی بی رنگ هم همراه باشد:
 
2- زدن ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر و پنکیک :
3- فرمژه ی مژه ها بدون ریمل و یا گاهی تنها یکی دوبار زدن برس ریمل  از نوع ضد آب بر روی مژه ها آن هم تنها مژه های بالا :
4- با یک مداد قهوه ای هاله ای کمرنگ در پشت و زیر چشمها کشیده و با انگشت خود آن را کمی پخش و محو کنید:
5- آرایشی که مناسب مجالس ختم و عزاست نیاز به هیچ نوع سایه ای حتی مات و کمرنگ ندارد چون زدن سایه تمام آرایش و میکاپ شما را هر چند کم به چشم خواهد آورد:
 
 
6-بهتر است از رژ لب بخصوص از نوع براق استفاده نشود و به جای آن تنها با یک مداد لب همرنگ لب یعنی مدادی به رنگ بژ یا رنگ پوست، کرم  و خردلی رنگ، خط لبی کشیده و همان مداد را بر روی کل لب نیز کشید تا لبها علاوه بر فرم گرفتن و زیبا تر شدن حالت آرایشی مشخص و واضحی به خود نگیرند:
7- رژ گونه حتی کمرنگ تمام آرایش چهره ی شما را بر ملا می سازد، پس توصیه می شود از رژ گونه نیز درمراسم عزاداری و مجالس ختم استفاده نشود تا آرایش شما به همان حالت ملیح و ملایم باقی بماند .
 
 
به نقل از سیمرغ دات کام



این صفحه را به اشتراک بگذارید


 

 

چون رنگ پوست برنزه خاص ومتفاوت است گاهی ممکن است در ترکیب رنگها ی آرایشی آن دچار تردید و یا مشکل شوید، با کمک این تصاویر می توان از ترکیب رنگها برای داشتن آرایشی زیبا، مناسب پوستهای برنزه بهره مند شوید:

چون رنگ پوست برنزه خاص و متفاوت است گاهی ممکن است در ترکیب رنگهای آرایشی آن دچار تردید یا مشکل شوید که آیا این رنگ آمیزی برای این نوع پوست مناسب است یا خیر؟با کمک این تصاویر و انتخاب رنگ آمیزیهای درست می توانید برای داشتن آرایشی مناسب پوستهای برنزه بهره مند شوید:

1-استفاده از رنگهای مات کمرنگ و نزدیک به قهوه ای مثل کرم وآجری برای سایه و زیر ساخت آرایش چشم و رنگهای مخالف آن مثل سبزلجنی در کنار مشکی با هر رنگ چشمی:
 
 
رنگ آمیزی مشکی و صورتی- بنفش در کنار رنگ قهوه ای روشن پوست وترکیب دو رنگ روشن صورتی-بنفش برای آرایش لبها :
3- گر چه استفاده از رنگهای متضاد از هر گروهی با رنگ قهوه ای بسیار شیک و زیبا می شود اما گاهی هماهنگی و نزدیکی و هم گروهی رنگها در بعضی از چهره ها آنها را زیباتر خواهد ساخت 
آرایش چشمان بژ با زیر ساختی طلایی به همراه رژ لب ترکیبی نارنجی وآجری روشن :
 
 
4-سایه ی  سرمه ای با زیر ساخت سفید چشمان وکرم قهوه ای لبها :
 
 



این صفحه را به اشتراک بگذارید


 
استفاده از کرم و لوسیونهای مخصوص بالای 40 سال یکی از راه های مراقبت از پوست در این سنین است که با صرف هزینه و وقت زیاد همراه است...

زمانی که یک خانم به سن 40 سالگی نزدیک می شود باید به این مهم توجه داشته باشد که داشتن یک پوست شاداب و سالم مستلزم رسیدگیهای خاص است که در صورت داشتن پوستی نرمال و خوب می تواند در تداوم و ماندگاری آن کمک کند و در غیر اینصورت با مراقبتهای ویژه می تواند پوست خود را به سمت پوستی سالم و نرمال برساند.

استفاده از کرم و لوسیونهای مخصوص بالای 40 سال یکی از راه های مراقبت از پوست در این سنین است که با صرف هزینه و وقت زیاد همراه است. 
با کمی توجه و رعایت برخی نکات خاص، دستیابی مؤثرتر به این 
هدف نیز امکان پذیر است.
 
 ● نکته ی اول : تغذیه پوست
خانمهای دارای سن 40 سال و یا بالاتر باید بدانند که چون در این سن ساخت کلاژن پوست به حداقل خود خواهد رسید بیشتر باید از کرم هایی که حاوی کلاژن بوده و آبرسانی کافی را به پوست می رسانند استفاده کنند  چرا که تحقیقات و مطالعات کلینیکی انجام گرفته بر روی این نوع کرمها از خاصیت ضد پیری آنها خبر داده است . علاوه بر این، این نوع کرمها پوست های شل و افتاده را کشیده، خاصیت الاستیکی و استحکام پوست را بهبود بخشیده و میزان چین و چروک و عمق آنها را نیز کاهش می دهد.
 
 

 ● نکته ی دوم : لایه برداری از پوست
اسید لاکتیک و اسید سالیسیلیک دو ماده لایه بردار مناسب برای پوست صورت به شمار می روند.
این دو ماده طبیعی از قند موجود در شیر و میوه ها گرفته شده و باعث کوچک شدن منافذ پوستی، محدود کردن چروک ها و لایه برداری سلول های مرده پوستی می شوند.

در افراد بالای ۴۰ سال، اسیدلاکتیک تأثیر بسزایی روی پوست دارد زیرا در این سنین پوست خشک و بی حالت شده و تغییررنگ پیدا می کند. این لوسیون مرطوب کننده نه تنها لکه های پوستی را از بین برده و رنگ پوست را به حالت اولیه باز می گرداند، بلکه رطوبت تأمین شده توسط این ماده، به پوست درخشش خاصی خواهد داد.

سالیسیلیک اسید پوستی را بسته و باید چندبار در هفته مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده همچنین تولید کلاژن ها را افزایش داده و علاوه بر تأمین رطوبت، به حل شدن و از بین رفتن خطوط روی پوست و سایر آسیب های پوستی کمک می کند.
 

●نکته ی سوم : مرطوب کننده
متأسفانه بیشتر کرم های مرطوب کننده حاوی مقدار زیادی موادشیمیایی بوده و سطح پوست را با چربی های غیرطبیعی می پوشانند. در این میان روغن شترمرغ یک مرطوب کننده طبیعی با ترکیبات مشابه چربی پوست است که نه تنها از پوست در برابر از دست دادن رطوبت محافظت می کند، بلکه در جلوگیری از بروز چروک و درمان پوست های آسیب دیده و ملتهب نیز مؤثر است.

روغن شترمرغ برای انواع پوست ها مفید بوده و باعث تحریک مشکلات پوستی مانند خشکی پوست، جوش های سرسیاه و یا سرسفید نخواهد شد. علاوه بر این که در درمان سوختگی، اگزما و پسوریازیس نیز مؤثر است. مصرف این روغن هر روز و پس از هربار شست وشو توصیه می شود.
 
به نقل از سیمرغ دات کام



این صفحه را به اشتراک بگذارید


 

  

 

چـروک صورت : بوجود آمدن شيارهای عـرضي در پيشانی و شيارهای طـولي در بين دو ابرو و نيز شيارهاي کنار چشم ها و دهان و بر روی گونه ها. علل بوجود آورنده چروک: در ايجاد چروک صورت علتهای گوناگوني وجود دارد ...



این صفحه را به اشتراک بگذارید



ادامه مطلب

 

  • براي اينكه پوست شما ملايم شود يك تكه پارچه پنبه اي را در شير بخوابانيد تا خوب خيس بخورد آنگاه آنرا روي صورت خود بكشيد و بگذاريد به مدت نيم ساعت روي پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب بشوريد.
  • يك قاشق چاي خوري نمك را در دو قاشق سوپ خوري شير بريزيد و به هم بزنيد. هنگام خواب به صورت خود بماليد اين كار پوست صورت شما را فوق العاده نرم و ملايم مي كند.
  • براي روشن تر كردن پوست صورت دو عدد مغز بادام در داخل شير بريزيد و هنگام خواب به صورت خود بماليد.
  • براي كم كردن اثر لك هاي سفيد و روشن پوست دو عدد دو عدد نخود را در شير بخيسانيد بهتر است نخود ها را بكوبيد سپس آنرا از شب بگذاريد تا صبح خوب خيس بخورد. صبح روز بعد آنرا صاف كنيد و مقدار كمي پودر زرد چوبه و دو الي سه قطره آبليمو به آن بيفزاييد. آنگاه حاصل را به صورت خود بماليد و بگذاريد به مدت نيم ساعت بماند. حال مي توانيد صورت خود را بشوييد.
  • براي شفافيت پوست يك قاشق سوپ خوري شير را با يك قاشق چايخوري هويج و يك قاشق چايخوري آب پرتقال و يك قاشق چايخوري عسل آب شده مخلوط كنيد. آنها را روي صورت خود بماليد و بگذاريد مدت 15 دقيقه در همين وضعيت بماند.
  • يكي ديگر از ماسك هايي كه پوست را صاف و نرم مي كند به اين صورت تهيه مي شود. يك قاشق چايخوري آب ليمو شيرين و يك قاشق چايخوري كوبيده مغز كدو را با نصف قاشق چايخوري خامه مخلوط كنيد. در پايان چند قطره گلاب اضافه كنيد. ماسك شما حاضر است. آكنون آن را روي صورت خود بماليد و بگذاريد 20 دقيقه در همين وضعيت بماند.
  • براي روشن تر شدن و شفافيت پوست و بهبود گردش خون در پوست به اين روش عمل كنيد. يك قاشق چايخوري نخود سبز كوبيده را در يك قاشق چايخوري روغن زيتون مخلوط كرده و به شير اضافه كنيد. سپس آنرا به صورت خود بماليد. تا وقتي كه در پوست خود احساس سفتي كنيد بگذاريد اين ماسك روي صورت شما بماند. آنگاه صورت خود را پاك كنيد.
  • براي نرم تر شدن پوست خشك و زبر دو قاشق چايخوري خامه ( سر شير ) را با يك قاشق چايخوري روغن بادام و چند قطره گلاب مخلوط كنيد. ماسك حاصل را به صورت خود بزنيد و بگذاريد به مدت نيم ساعت بماند سپس صورت خود را با آب بشوييد.
  • در كنار استفاده از ماسك هايي كه با شير تهيه مي شوند و اثر مثبت بر پوست شما دارد، با نوشيدن يك ليوان شير در روز علاوه بر  شفافيت صورت، سلامتي دندان، ناخن ها، مو ها و چشم هاي و در نتيجه زيبايي خود را تضمين كنيد.

 

به نقل از یاد بگیر دات کام

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید


 

 

آيا مي خواهيد اثر افزايش سن در زيبايي خود را كاهش دهيد. آيا آرزو داريد يك پوست صاف، شفاف، بدون لك و جوش و نرم داشته باشيد؟ شما مي توانيد ظاهر جوان خود را با مراقبت ها و تمرينات مناسب حفظ كنيد. اين كار با يك رژيم غذايي متعادل و كم چربي، اصلاح پوشش، مدل مو و نحوه آرايش شما امكان پذير است. و هر كدام از موارد فوق مي تواند شما را چند سال جوانتر نشان دهد.

نكاتي براي مراقبت از پوست و مو و نحوه آرايش كردن

در اينجا نكاتي بيان شده است كه مي تواند به شما كمك مي كند جوانتر بمانيد و جوانتر به نظر بياييد:

- از مواد آرايشي كمتر استفاده كنيد. و سعي كنيد از پودر ها و كرم هاي بدون چربي براي پوشاندن جوش هاي خود استفده كنيد.

- سعي كنيد از پودر هاي سبك براي آرايش خود استفاده كنيد و از پودر سنگين براي آرايش استفاده نكنيد.

- از خط چشم مايع استفاده نكنيد، بهتر است از خط چشم مدادي نرم استفاده كنيد.

- سايه چشم كه به صورت زاويه دار زده شود، باعث مي شود جوانتر به نظر برسيد.

- از انواع روژ لب شيميايي استفاده نكنيد.

- رنگ هاي طبيعي كمك مي كنند در عين حال كه با آرايش خود را زيبا تر مي نماييد جوانتر هم بمانيد.

- به خاطر داشته باشيد پوست خود را منظم و حداقل روزي دو بار مرطوب كنيد. مرطوب كننده هاي طبيعي كمك مي كنند خون در پوست شما بهتر جريان داشته باشد و خطوط رنگي در پوست شما كم رنگ تر خواهد شد.

- استفاده از كرم زير چشم هم اثر مناسبي بر حلقه زير چشم دارد.

- پوست خود را از تابش مستقيم اشعه ماوراء بنفش محافظت كنيد و سعي كنيد از كلاه و عينك مناسب استفاده كنيد و اگر چنين امكاني نداريد از كرم ضد آفتابي كه با پوست شما سازگار است استفاده كنيد.

از موهاي خود مراقبت كنيد و مرتبا آنها را بشوريد.

- حداقل هفته اي يكبار موهاي خود را با يك چرب كننده مناسب ماساژ دهيد.

- شب ها قبل از خواب پوست صورت خود را با كرم هاي گياهي غني شده با ويتامين ها ماساژ دهيد.

- يك برنامه منظم براي ورزش داشته باشيد و آنرا به دقت اجرا كنيد، تا بدن و عضلات خود را تقويت كنيد.

- روزانه مقدار زيادي آب و آبميوه بنوشيد.

- از مصرف مشروبات الكلي خود داري نماييد

- يكي از اعضاي مهم بدن كه در زيبايي و جوانتر ديده شدن شما نقش مهمي بازي مي كند دندان هاي شما هستند پس با مراقبت از دندان هااز جواني خود مراقبت كنيد.

- از مصرف تنقلات شيرين خود داري كنيد. با استفاده از سالادها و ميوه هاي تازه نه تنها كالري كمتري مصرف مي كنيد بلكه نياز بدن خود به ويتامين ها و مواد معدني كه زيبايي شما را مي سازند تامين مي كنيد

 

به نقل از یادبگیر دات کام

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید


9 / 6 / 1390برچسب:, |

 

 

حتماً تاكنون در پوست زير چشم  خود يا ديگران  تغيير رنگ ديده ايد. براي برخي از ما «حلقه سياه» زير چشم يك مسئله آزاردهنده است. گهگاه اين حالت، يكي از علائم برخي بيماري ها مثل آلرژي و ضعف است. متأسفانه در بسياري موارد علت ژنتيكي دارد. ارثي بودن به اين معنا نيست كه هيچ راه برون رفتي از اين مسئله وجود ندارد بلكه با روشهايي كه در اينجا آشنا مي شويد مي توانيد اثر ظاهري حلقه سياه زير چشم را كمرنگ كنيد و در بعضي موارد مي توانيد بطور كامل از آن خلاصي يابيد.

دوازده  مورد براي كاهش يا رفع حلقه سياه زير چشم

 

 1- آزمايش خون

زمايش خون خود را به پزشك نشان دهيد. مشخص كنيد كه اين مورد در خانواده تان سابقه دارد يا نه. غالباً حلقه سياه زير چشم ارثي است. همانطور كه گفتيم ارثي بودن به اين معنا نيست كه براي رهايي از آن هيچ راهي وجود ندارد، بلكه به اين معناست كه براي كسب كمترين نتيجه هم بايستي تلاش كنيد.

حلقه سياه زير چشم ممكن است به علت رسوب كربن سبك باشد كه در نتيجه هضم ناقص پروتئين است. هضم ناقص پروتئين ممكن است به علت اسيد هيدروكلريك ناكافي در معده باشد. كمبود اسيد هيدروكلريك در معده به علت كمبود عمده ويتامين B6 (پيروكسين) و اسيد فوليك است. حدود 30 درصد افراد نمي توانند B6 و يا اسيد فوليك را جذب كنند و بايستي اين مواد از راههاي ديگري تامين شود. 

 

2- تشخيص عوامل آلرژي

نشانه شايع آلرژي يا حساسيت تغيير رنگ پوست زير چشم است. اگر آلرژي مشكل عمده شماست، به راحتي مي توانيد آن را درمان كنيد. يا از عوامل به وجود آورنده اش دوري كنيد.

 

3- خواب كافي داشته باشيد

كاملاً مشخص نشده كه چرا خواب ناكافي، سبب ايجاد حلقه سياه زير چشم مي شود. اما همه ما اثر كم خوابي در چشمان خود يا اطرافيانمان را به وفور ديده ايم. سياهي زير چشم مي تواند نشان دهنده اين باشد كه ميزان خواب و استراحتتان كم است.

با مشاهده كاهش سياهي زير چشم و افزايش ساعت خواب خود، تعيين كنيد كه چقدر نياز به خواب داريد (معمولاً 7 تا 9 ساعت در شب). اما اين زمان در افراد مختلف، متفاوت است. خوابتان را براي دو هفته منظم كنيد تا تغييرات حلقه زير چشم را ببينيد.

به ياد داشته باشيد الكل و برخي داروها بر روي كيفيت خواب اثر مي گذارد، پرهيز از مصرف اين فراورده ها يا مصرف در حد تعادل نتيجه خوبي مي دهد. كمبود خواب، با جذب كمتر ويتامينها در بدن همين طور كاهش عملكرد غده فوق كليوي (آدرنال) ارتباط نزديكي دارد. كاهش عملكرد آدرنال سبب كاهش جذب ويتامين B6 مي شود در نتيجه حلقه سياه زير چشم اجتناب ناپذير است.

خواب به تنظيم ويتامين هاي مورد نياز بدن كمك مي كند. منيزيم/ كلسيم موجود در شير يا مصرف مكمل هاي معدني خوب، عملكرد آدرنال را به حالت عادي باز مي گرداند.

بنابراين اگر مي خواهيد حلقه سياه زير چشم را بشكنيد! استرس ها را كم كنيد. بيشتر بخوابيد. ويتامين ها و مواد معدني لازم را مصرف كنيد تا غده آدرنال تقويت شود.

 

4- در حال خواب نيز پوستتان را درمان كنيد.

ماسكهاي شبانه صورت به كاهش پف كردگي يا كاهش تغيير رنگ زير چشم كمك مي كند، اين ماسكها را به صورت دستي نيز مي توانيد تهيه كنيد. ليف حمام را با آب سرد مرطوب كنيد، ليف را فشار دهيد تا آب اضافي آن خارج شود، كمي قبل از خواب روي چشمان بسته قرار دهيد اين كار ساده در سرعت درمان مؤثر است. به يك پزشك طب گياهي مراجعه كنيد اگر مشكل اصلي فقر ويتاميني يا مشكل در جذب مواد معدني باشد حتماً بايد درمان شود. اين پزشكان به تسكين و درمان افرادي كه بيماري هاي مزمن دارند كمك مي كنند.

 

5- درمان با خيار.

برشهاي حلقه اي خيار را روزانه روي چشمانتان بگذاريد خواهيد ديد پوست از نظر ظاهري باطراوت مي شود. چاي بسته اي مرطوب يا يك قطعه يخ را در پارچه نرمي بپيچيد و روي چشمانتان بگذاريد اين عمل ورم و تغيير رنگ زير چشم را كاهش مي دهد. بسته هاي چاي يا برشهاي حلقه اي سرد و تازه خيار را 10 تا 15 دقيقه روي چشم نگه داريد.

 

6- ناحيه دور چشم را آرام كنيد.

براي آرام كردن دور چشم، تكه پارچه پنبه اي را مرطوب كنيد براي مدت كوتاهي در يخچال قرار دهيد و به آرامي در ناحيه حلقه سياه زير چشم قرار دهيد. چشمانتان را ببنديد با انگشت اين ناحيه را از روي پارچه مالش دهيد. اين كار را به دفعات انجام دهيد.

 

7- از كرم هاي دور چشم محتوي ويتامين K و A استفاده كنيد.

حلقه سياه ممكن است به علت كمبود ويتامين باشد. به هر حال تحقيقات اخير نشان داده كه كرم هاي پوست محتوي اين دو ويتامين پف كردگي و تغيير رنگ محسوس در بسياري بيماران را كاهش داده است. مصرف روزانه و طولاني مدت اين كرمها نتيجه مطلوب را خواهد داد.

 

8- از ماليدن چشم ها خودداري كنيد.

گاهي مالش و اصطكاك چشمها باعث حساسيت مي شود. مالش، پوست دور چشم را آزرده كرده و ممكن است باعث شكنندگي مويرگهاي خوني خيلي ريز پوست شود. كه هم پف كردگي و هم تغيير رنگ پوست را به همراه دارد.

 

9- رژيم غذايي سالم و متعادلي داشته باشيد.

روزانه مكمل هاي ويتاميني لازم را مصرف كنيد و مقدار زيادي آب بنوشيد. حلقه سياه و پف آلودگي اغلب به خاطر كمبود ويتامين K يا ناكافي بودن آنتي اكسيدانهاست. همين طور كمبود ويتامين B12 (كه معمولاً به علت كم خوني است) باعث ايجاد حلقه سياه مي شود. حتماً مقدار زيادي ميوه و سبزيجات سبز رنگ بخصوص كلم بروكلي و اسفناج مصرف كنيد.

 

10- مقدار نمك مصرفي را كاهش دهيد.

خوردن زياده از حد نمك باعث مي شود بدن آب را در جاهاي غير معمول بدن مثل دور چشم نگه دارد كه سبب پف كردگي چشم مي شود. مصرف زياد نمك به گردش خون زيان رسانده و باعث مي شود رگهاي پوست آبي تر به نظر برسند.

 

11- سيگار نكشيد.

سيگار نه تنها تهديدي براي وريدهاي بدن است بلكه ظاهر رگهاي خوني زير پوست را آبي و برجسته تر مي كند.

 

12- با آرايش ظاهر حلقه را بپوشانيد.

اگر روشهاي بالا مؤثر واقع نشد، از سايه زرد رنگ براي پوشانيدن عيوب زير چشم استفاده كنيد. رنگ زرد مي تواند رنگ بنفش، آبي و قهوه اي زير چشم را بپوشاند. در مقابل، رنگ صورتي اين حلقه را بيشتر نمايان مي كند. براي زمينه آرايش بهتر است از كرم پودرهاي آرايشي استفاده كنيد.

 

به نقل از یادبگیر دات کام

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید


 

 

صنعت آرايشي آمريكا بيش از 32 ميليون دلار در سال 2004 درآمد كسب كرده است. ارقام مشابهي هم براي كشورهاي ديگر توليد كننده اين محصولات وجود دارد. بزرگترين سهم را فروش فراورده هاي تيمار پوست بيش از 8 ميليون دلار را داشته است. بيشتر افراد پول زيادي را براي آرايشهاي گران قيمت مي پردازند تا مشكلات پوستشان مثل جوش هاي صورت، چين و چروك و خشكي پوست درمان شود، اما بيشتر آرايشگران راه ارزان قيمت تر را انتخاب مي كنند و آن پوشاندن عيبهاي پوست با آرايش است. اما سالم ترين و مؤثرترين درمان غذاهايي است كه مشكلات را بهبود مي بخشد. گروهي از خوراكي هاي طبيعي و سالم مي توانند بهبود دهنده مناسب و پيشگيري كننده قوي انواع گوناگون مشكلات پوست  باشند. اين خوراكي ها به طور واضح براي بهبود پوست بهتر است و هزينه مواد گران قيمت آرايشي يا ويزيت دكتر متخصص پوست را بسيار كاهش مي دهد.

 

 

1ــ چاي سبز

 

 

 

چاي سبز غني از آنتي اكسيدانهايي است كه التهاب را كاهش مي دهد و سلولهاي پوست را حفظ مي كند. ثابت شده است چاي سبز آسيب ناشي از اشعه خورشيد و اشعه فرابنفش را كاهش مي دهد كه در حقيقت سبب كاهش خطر سرطان پوست مي شود. چاي سبز غني از پلي هيدروفنال هاست تركيباتي كه سرطان را رفع مي كند و با راديكال هاي آزاد مقابله مي كند.

 

تحقيقات اخير دانشمندان دانشگاه دارويي جورجيا نشان مي دهد بيشترين مقدار پلي هيدروفنال در چاي سبز است. همچنين بعنوان «اكسير جواني» لقب گرفته كه سلولهاي مرده پوست را دوباره فعال مي كند. خواص مفيد ديگر اينكه حاوي مقدار زيادي ويتامين D، C و K، همچنين ريبوفلاوين، روي، كلسيم، منيزيم و آهن است.

 

2ــ ماهي سالمون

 

سالمون و ماهيان چرب ديگر، گردو و بذر كتان بالاترين ميزان اسيدهاي چرب را دارند كه كليد سلامت پوست است. اسيدهاي چرب ضروري مثل امگا3 به حفظ سلامتي سلولهاي پوست از طريق جلوگيري از ورود مواد مضر كمك مي كند، همچنين اجازه مي دهد مواد مغذي وارد سلولها شود و مواد زايد خارج شود. امگا3 همچنين مواد فاسدي كه بدن توليد مي كند و سبب صدمه به پوست مي شود را كاهش مي دهد. افزايش مصرف غذاهاي حاوي امگا3 مثل سالمون (نوعي ماهي از خانواده ماهيان آزاد) به نرمي و طراوت پوست كمك مي كند. در رژيم غذايي نسبت 1 به 1 اسيدهاي چرب امگا6 نسبت به امگا3 ايده آل است، اما رژيم غذايي برخي آمريكايي ها 20 به 1 است، بنابراين افزايش مصرف سالمون و ديگر ماهيان چرب در ايجاد نسبت 1 به 1 كمك مي كند. سالمون همچنين غني از پروتئين، پتاسيم، سلنيم و ويتامين B12است.

 

3ــ بلوبري (ميوه اي كوچك از خانواده توتها)

 

بلوبري منبع عالي ويتامين A است كه مواد مغذي پوست سالم را فراهم مي كند. همچنين حاوي سطح بالايي آنتي اكسيدانهاست و راديكالهاي آزاد كه سبب خرابي مسلم سلولهاي پوست مي شود را نابود مي كند. آنتي اكسيدانها و فيتوكميكال ها (منابع غذايي گياهي) در بلوبري، DNA راديكالهاي آزاد را بطور شيميايي خنثي مي كند. و صدمه به سلول را كاهش مي دهد. زماني كه سلولهاي پوست از آسيب و تجزيه حفظ مي شوند، جوانتر مي شوند. بلوبري ها منبع عالي فيبرهاي محلول و غير محلول، ويتامينC، منگنز، ويتامينE و ريبوفلاوين اند.

 

4ــ هويج، زردك، ...

 

هوبج، منبع عالي ويتامينA است، كه از نيازهاي غذايي پوست است. همچنين حاوي سطح بالايي آنتي اكسيدانهايند كه از صدمه راديكالهاي آزاد به پوست، جلوگيري مي كند. ويتامين A لازمه رشد و حفظ سلولهاي پوست است و كمبود ويتامين مي تواند سبب خشكي پوست شود. هويج ها همچنين منبع بالايي از فيبر، بيوتن، ويتامين K، C و B6، پتاسيم و تيامين است.

 

5ــ آب

 

مقدار زيادي آب بنوشيد ــ حداقل به اندازه آب مورد نياز براي هر فرد ــ آب كافي كمك مي كند پوست جوان و سالم بماند. به نظر مي آيد آب موجود در نوشابه هاي شيرين يا كافئين دار جزء آب مصرفي به حساب نمي آيد، آب نوشيده شده بايستي خالص باشد، آب تميز سلولهاي پوست را دوباره جوان مي كند.

 

به نقل از یادبگیر داتکام

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید


 

خطوطی که با افزایش سن شما بر چهره‌تان نقش می‌بندد نه پاک شدنی‌اند و نه صاف شدنی و اولین علات مشهود افزایش سن شما هستند. در مردان غالباً خطوط چهره دیرتر از زنان ظاهر می‌شود چرا که معمولاً پوست آنها ضخیم‌تر بوده و به علاوه با اصلاح کردن صورت، مرتباً سلول‌های مرده را از پوست برمی‌دارند.
● آناتومی پایه پوست
پوست یک‌چهارم حجم گردش خون بدن را به خود اختصاص داده و همه حجم خون بدن هر ۱۱ دقیقه یک‌بار از پوست عبور می‌کند. پوست به تنظیم حرارت و حذف مواد زائد و سموم بدن کمک می‌کند همچنین از هجوم میکروب‌ها و شرایط محیطی نامناسب جلوگیری می‌کند. از هنگام تولد تا مرگ هر ۲۷ روز بدن، یک پوست جدید می‌سازد.
پوست دارای ۳ لایه اصلی است. پوست زیرین دارای عروق خونی، پایانه‌های عصبی، سلول‌های چربی، فولیکول‌های مو و بافت پیوندی است که مواد غذایی را به پوست خارجی (اپیدرم) انتقال می‌دهد.
با افزایش سن چربی زیر پوست از بین می‌رود، کلاژن که در لایه دوم پوست قرار دارد و الیاف پروتئینی است که باعث قوام پوست می‌شود، به تدریج قدرت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و در نتیجه پوست حالت‌پذیری خود را از دست می‌دهد. رطوبت پوست و قدرت عمل غدد عرقی کاهش می‌یابد و سد دفاعی طبیعی بدن در مقابل نور خورشید تضعیف می‌شود.
● طبقه‌بندی پوست
پوست‌ها ۴ نوعند:
۱) پوست طبیعی، که همچون پوست یک بچه تازه، لطیف و کاملاً قابل انعطاف‌ است.
۲) پوست چرب، در این پوست فعالیت غدد مولد چربی افزایش می‌یابد و علت به وجود آمدن آن زمینه ارثی، فعالیت غدد آندوکرین، تغذیه، هیجان‌زدگی، شوک و غیره است.
۳) پوست خشک، این نوع پوست‌ها فوق‌العاده به درجه حرارت حساسند. علل پیدایش این نوع پوست‌ها به کم شدن غدد چربی و تبخیر بیش از حد آب در سطح پوست، مربوط است.
۴) پوست مختلط: این نوع پوست‌ها بیشتر در صورت موجود است. نواحی مثل پیشانی و بینی بسیار چرب و بقیه نواحی به‌خصوص اطراف چشم و گونه‌ها خشک هستند.
● علل پیر شدن پوست
ژنتیک، الگوی پیری چهره را از پیش تعیین می‌کند. خطوط چهره در افرادی با پوست تیره‌تر، ضخیم‌تر و چرب‌تر نسبت به افرادی با پوست روشن، کمتر است نحوه زندگی و نگهداری پوست نیز بر پیر شدن پوست تاثیر دارد.
وضعیت پوست شما به‌گونه‌ای جادویی منطبق با نحوه زندگی شماست و به تغییرات مثبت زندگی سریع‌تر از سایر اندام‌ها پاسخ می‌دهد در صورتی که تحت فشارهای روحی هستید، نشانه آن بر چهره‌تان آشکار می‌شود.
● سلامت پوست
مراقبت از پوست به رژیم غذایی خوب، آب زیاد، هوای تازه، ورزش، خواب خوب و دور بودن از ناراحتی‌های عصبی نیاز دارد. استفاده از مواد چربی زیاد و مواد قندی فراوان و نیز نوشیدن مواد محرک مانند قهوه‌ و چای پررنگ برای پوست مضر است.
در روز ۳ وعده غذای کامل لازم است و از کم کردن یا زیاد کردن وزن باید پرهیز کرد چون این عمل مانند آفتاب، باعث چروک پوست می‌شود. حداقل روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب و مایعات دیگر بنوشید. این مایعات اگر به صورت آبمیوه یا شیر باشد نیز مفید است.
هرچه مایعات زیادتر بنوشید پوست باطراوت‌تر می‌شود و باعث می‌شود سموم بدن توسط کلیه‌ها دفع شود. با قرار دادن روغن‌های مایع در رژیم غذایی روزانه نیز پوست را می‌توان با نشاط و براق نمود، روغن‌های مایع مثل روغن زیتون و روغن‌ ماهی بسیار مفید و لازم هستند.
از مصرف صابون‌های شدیداً معطر و کرم‌پودر و آرایش غلیظ پرهیز کنید زیرا از رطوبت طبیعی پوست می‌کاهد. با مشکلات زندگی کنار بیایید و استرس و هیجانات زندگیتان را کمتر کنید زیرا استرس موجب می‌شود عمل هضم غذا به خوبی انجام نشود و نیاز به مصرف مواد غذایی افزایش یابد و از طرفی تمام اندام‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
اثرات کمبود خواب،کار زیاد و مشکلات در پوست و چشمان ما هویدا می‌شود.اخم کردن، خندیدن، ابرو بالا انداختن، جمع کردن گوشه چشم و بسیاری از حالات چهره می‌توانند آثار همیشگی برجای بگذارند.نور خورشید و تشعشعات ماورای بنفش آن فیبرهای پیدایش پوست را تخریب نموده و منجر به ضخیم شدن پوست و کاهش میزان کلاژن آن و در نتیجه چین و چروک پوست و همچنین لک‌های تیره می‌شود بهتر است در ساعات یک الی ۳ بعدازظهر در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و هر موقع از روز که بیشتر از نیم ساعت خارج از منزل هستید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.
می‌توان با استفاده از آب تازه میوه‌جات به صورت ماسک روی پوست، به‌طور طبیعی از اثرات اسیدهای میوه بهره برد علاوه بر این شیر ترش شده کنبع خوب اسید لاکتیک بوده و مالیدن آن روی پوست صورت و تجدید آن هر ۵ دقیقه به مدت ۳۰ دقیقه توصیه می‌شود.
● بخور و ماسک
اگر هفته‌ای یک‌بار از بخور گیاهی استفاده کنید مزایای فراوانی دارد، بخور با هر نوع پوستی سازگاری و هماهنگی دارد برای پوست‌های خشک و حساس، به طراوت و شادابی سلول‌های خشک و بی‌آب آن کمک می‌کند و برای پوست‌های چرب و مرکب، موجب نرم شدن جوش‌های سرسیاه یا توده‌های سخت شده چربی پوست می‌شود.
● مواد مورد نیاز بخور
▪ مخلوط گیاهان خشک شده زیر ۲ قاشق بزرگ و یک کاسه آب
ـ برای پوست عادی: اسطوخودوس، مریم گلی
ـ برای پوست خشک: بابونه و ریحان
ـ برای پوست چرب یا مرکب: نعناع و پوست لیموترش
● طرز تهیه
کاسه را از آب داغ پر کرده و گیاهان نامبرده را درون آن بریزید و هم بزنید، چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد حوله بزرگی را روی سر و گردن خود قرار دهید و روی کاسه خم شوید، چشمان خود را ببندید و بگذارید بخور به مدت یک الی ۳ دقیقه روی پوست شما اثر کند. سپس دستمال پاکیزه و خنکی را با پوست صورت تماس دهید تا خشک شود و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

به نقل از پارس طب



این صفحه را به اشتراک بگذارید



تبلیغات پیامکی